14 jul 2007

CK 2/3 (13 juli)

Vrijdag de 13e ! (gisteren) had ik de tweede chemokuur.
Ik zat er al een paar dagen tegenaan te hikken. Als je thuis bent lijkt alles na twee weken namelijk al weer heel gewoon te zijn en vooral als je lichaam een beetje "normaal" functioneert.
Donderdag had ik bloed laten prikken en zonder tegenbericht zou ik me vrijdagochtend om 10:30 uur weer melden voor de tweede chemo. We hadden niets gehoord dus gisterochtend weer naar kamer 303. (de bloedwaarden bleken bijzonder goed te zijn). Als je dan het ziekenhuis binnenkomt dan is het allemaal ineens weer heel erg dichtbij en wordt je er wel ineens weer mee geconfronteerd. De wetenschap dat je je goed voelt en je je van de chemo beslist niet lekkerder gaat voelen staat me nog steeds tegen.
De eerste patienten waren al aangeprikt en snel daarna was het mijn beurt. Het ging wat sneller dan de eerste keer. De MabThera (Rituximab) mocht er met een hogere snelheid in, en de andere drie goedjes (Doxorubicine, Cyclofosfamide en Vincristine) volgden daarna. Na een uurtje ging Edith weg en heb ik wat liggen slapen.
S'middags is Rob weer even gezellig langs geweest en dan vliegt zo'n middag voorbij. Om 16:30 uur was alles weer achter de rug en ging ik redelijk fit naar huis.
Thuis gekomen een klein beetje meegegeten en verder weinig last gehad. Wel uit voorzorg na het eten nog een Zofran (tegen de misselijkheid) genomen.
Ook vanochtend viel het allemaaal best mee. (het lijkt alsof het lichaam zich er sinds de eerste keer op heeft ingesteld) De misselijkheid is veel minder (wel wat vermoeid) maar het is te doen. Zo tegen de middag was ik weer mens.

Vanavond is de verpleegkundige van 2Care weer langs geweest voor eeen neulasta injectie en we zien wel weer wat het morgen is.

Natuurlijk houdt ik jullie graag via dit medium op de hoogte, maar dat betekent natuurlijk niet dat dit het enige communicatiekanaal is.

Wat alle mensen op de tribune betreft; Ik ben blij dat jullie er allemaal zijn en me zo aanmoedigen.
We hebben 2/3 van de wedstrijd gehad, nog slechts 1 deel, en ik ga nog steeds voor de winst; ik ben benieuwd hoe de scheidsrechter uiteindelijk gaat oordelen.


(het lekkere weer van vandaag heeft er zeker aan bijgedragen dat het zo goed gaat.)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Theo,
Goed te lezen dat je tweede behandeling goed is verlopen. Geniet nog maar even van het mooie weer! Je wedstrijd is perfect te volgen door de uitgebreide verslagen op deze weblog! Sterkte!!

Anoniem zei

Beste Theo,

dat ziet er dan goed uit, beterschap-kom op krachten-en we gaan weer verder!
hopelijk snel tot ziens!

Groeten van Dirk uit de bouwkeet te Maurik.

Anoniem zei

Hoi Theo,
Ben blij dat je in ieder geval 2/3 erop heb zitten, ik begrijp dat het een drie setter moet worden en volgens mij win je die laatste ook wel.

Groetjes Aad

Anoniem zei

Beste Theo,

Nog 1 hindernis te gaan maar zoals het nu gaat moet dat te doen zijn, sterkte daarmee en je weet de tribune zit vol met oud-collegas die allemaal voor jou zijn en je luidkeels aanmoedigen!!!!

Sterkte en groeten Sieds