18 jul 2007

De dagen na CK 2/3

De eerste dagen na chemokuur 2 verliepen iets anders dan bij de eerste; de misselijkheid was wat minder (waarschijnlijk omdat ik betere voorzorgsmaatregelen heb getroffen in de vorm van preventief Zofran slikken) De vermoeidheid daarentegen is wat meer dan de eerste keer aanwezig; ik heb s'morgens meer tijd nodig om op gang te komen, en ben vervolgens sneller moe.

Ook is vanaf zondag de eerste haaruitval waarneembaar; erg vreemd en absoluut niet prettig; je droogt je af en ziet allemaal haartjes in de handdoek c.q. overal naar beneden dwarrellen. Nu hoor ik sommigen van jullie denken; hij was toch al kaal? Ja dat klopt maar ze zijn dan wel niet lang, maar in aantal zijn het er toch nog heel veel en het wordt nu beduidend minder en dunner. Ook mijn baardje heb ik uit voorzorg maar helemaal afgeschoren, want bij elke hap of slok proefde ik een aantal haartjes in mijn mond.

Voor de rest nagenoeg dezelfde ongemakjes als bij de eerste kuur.

Vandaag heb ik een dag gewerkt, dat wil zeggen en dagje "op de hei" met het team in het kader van talent ontwikkeling; dat kostte me erg veel energie.

Ik ben nog een afwachting van een telefoontje van het ARTI van het Rijnstate ziekenhuis voor een screening voor een eventuele bestraling.

Nog een weekje voorbereiden op de 3e en wat mij betreft laatste kuur.
Ik voel me verder OK en kijk uit naar een beetje vakantie, en naar een weekje motorrijden in de Alpen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Theo en de dames
Het is niet leuk om je haar te veliezen maar je moet maar zo denken waar verstand ziet kan geen haar zitten en je bent in je karakter voor mij de zelfde lieve broer .
en met al die lieve meisjes om je heen red je het wel
veel liefs Henny en Truus